مدیرکل بهزیستی استان کرمان بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه 31 تیرماه در محل مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان به تشریح خدمات بهزیستی در استان پرداخت .
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، دکتر عباسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر محمد علی فیاض  بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی در کشور ، هفته بهزیستی را فرصتی مغتنم برای معرفی بهزیستی و خدمات تخصصی – حمایتی این نهاد که برگرفته از اعتقادات دینی – مذهبی و انقلابی مردم ایران است ،دانست

و افزود : ریز ترین خدمات بهزیستی حتی خدمات تخصصی بر گرفته از آیات قرآن و ریشه در تاکیدات و فرامین دینی – مذهبی دارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: طی 31 سال فعالیت مستمر بهزیستی دراستان کرمان همواره در جهت تحقق عدالت و خدمت   بی منت به محرومین ، نیازمندان و معلولین و تلاش برای ارتقاء سطح رفاه اجتماعی  ساکنان دیار کریمان گام برداشته شده است .
دکتر عباسی پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی ، معلولیتها و توانمندسازی را از محورهای اصلی فعالیت بهزیستی بر شمرد و گفت : با اجرای طرحهای گسترده آگاهسازی ، ارائه آموزشهای مهارت زندگی ، گسترش مراکز خدمات مددکاری ، مشاوره ای و روانشناختی ، اجرای طرحهای پیشگیرانه درجای جای استان پهناور کرمان و کمک به خود باوری و استقلال و توانمند سازی مددجویان مستعد و واجد شرایط از طریق کمک به ایجاد اشتغال پایدار و کمک به کسب مهارت لازم برای ورود به چرخه کار و تولید و… برای تحقق این دو محور تلاش کرده ایم .
وی در ادامه با اشاره به خدمات گسترده دولتهای نهم و دهم در راستای برقراری عدالت درجامعه و توجه ویژه دولتمردان به محرومین و معلولین به اجرای دو طرح مهم نهضت تامین مسکن و نهضت اشتغال در بهزیستی اشاره کرد و افزود : با به ثمر نشستن این  دو طرح عظیم در حوزه تامین مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی ، انقلابی بزرگ در حوزه بهزیستی به وقوع خواهد پیوست که ثمره تلاش شبانه روزی دولتهای نهم و دهم برای برقراری عدالت در جامعه است .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان یاد آور شد : کمک مردم ، خیرین ، کار آفرینان و صاحبان صنایع در به سرانجام رسیدن دو طرح بزرگ نهضت تامین مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی در کنار  حمایتهای گسترده دولت بسیار موثر خواهد بود.
دکتر عباسی در ادامه به پیشگام بودن بهزیستی کرمان در اجرایی نمودن اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد  و گفت : بسیاری از خدمات بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است و بهزیستی بعنوان ناظر بر نحوه خدمات رسانی عمل می نماید.
وی در ادامه  توجه به فعالیتهای دینی – مذهبی ، فرهنگی و ورزشی جامعه هدف بهزیستی بویژه فرزندان مقیم مراکز شبه خانواده را از دعدغه های اصلی پرسنل بهزیستی عنوان کرد و افزود : با اعتقاد به این موضوع که تقویت باورهای دینی – مذهبی در کودکان و نوجوانان می تواند راه را بر بروز و شیوع آسیبهای اجتماعی و ناهنجاریها در سنین بالاتر سد نماید ، برنامه های جامع و علمی را با کمک دستگاههای مرتبط و علماء ، روحانیون و اندیشمندان در این خصوص در دست اجرا داریم .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پایان سخنان خود گفت : در هفته بهزیستی امسال هفت پروژه عمرانی – خدماتی با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه هدف با صرف اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در کرمان به بهره برداری رسید و همچنین دراین هفته 200 واحد مسکونی که توسط این اداره کل آماده شده بود به مددجویان تحویل دادیم .