همزمان با 16 مهرماه روز جهانی کودک ، جشن ویژه این روز توسط بهزیستی و با حضور گسترده کودکان در پارک باغملی شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، در این مراسم که صبح امروز با حضور جمع کثیری از کودکان مهدهای کودک و کودکان و نوجوانان خارج از مهدهای کودک ، مدیران و مربیان مهدکودکها ، مدیران ارشد بهزیستی استان و شهرستان کرمان ، فرماندار کرمان و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در پارک باغملی شهر کرمان برگزار شد ،

 

دکتر رضا عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان طی سخنانی با اشاره به جایگاه حساس دوران کودکی در رشد و تکامل شخصیت انسانها ، توجه ویژه بهزیستی به نوع و نحوه آموزشهای مهدهای کودک استان را یادآور شد و افزود : بهزیستی بعنوان متولی ارائه آموزشهای پیش از دبستان و ناظر بر فعالیت مهدهای کودک با استفاده از توان نظارتی خود مراقب است تا به واسطه عدم توجه و سهل انگاری در آموزشهای قبل از دبستان ، کودکان بعنوان آینده سازان ایران اسلامی ، در سنین بالاتر دچار آسیب نشوند .

 

مدیرکل بهزیستی درادامه گفت : هم اکنون 600 مهدکودک شهری و روستایی در سطح استان با استفاده از توان 2759 مربی ، کار آموزش بیش از 30 هزار کودک را برعهده دارند.

دکتر عباسی افزود: برای گسترش و توسعه مهدهای کودک با هدف فراهم نمودن شرایط لازم برای بهره مندی حداکثری کودکان برای استفاده از آموزشهای مهدهای کودک ، در مهرماه امسال پس از برگزاری آزمون و طی مراحل قانونی با صدور مجوزهای لازم ، 36 مهدکودک جدید شهری و روستایی فعالیت خود را در نقاط مختلف استان آغاز کرده اند.

مدیرکل بهزیستی در ادامه به برنامه های متنوع بهزیستی برای فراهم شدن شرایط لازم برای حضور کودکان خانواده های کم درآمد در مهدکودکها و بهره مندی  ایشان از آموزشهای لازم این دوران گفت : پرداخت بخشی از شهریه کودکان بی بضاعت سه دهک پائین درآمدی جامعه ، ایجاد و گسترش مهدکودک در مناطق محروم و حاشیه شهرها ، اجرای طرح طبخ و توزیع یک وعده غذای گرم در مهدکودکها از جمله این برنامه ها میباشد.

وی افزود: درهمین راستا طی سال آموزشی 89-90 مهد کودک ها،  تعداد 10500 کودک از طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مهدکودک استفاده کرده اند.

دکتر عباسی ، توجه به کیفیت آموزشی مهدهای کودک و ارتقاء توان علمی – آموزشی مدیران و مربیان مهدهای کودک را از دیگر برنامه های بهزیستی کرمان برای مهدهای کودک عنوان کرد و افزود : براین اساس طی سال گذشته ، 30 دوره آموزشی با موضوعات مختلف مرتبط با مهدهای کودک توسط بهزیستی برگزار شده است .

برپایه این خبر درادامه این مراسم که با شور و نشاط کودکان همراه بود برنامه های شاد هنری با حضور کودکان و هنرمندان حاضر در مراسم اجرا شد و در انتهای برنامه نیز بادکنکهای رنگی که شعارهایی با موضوعات کودکان بر روی آنها نوشته شده بود در آسمان رها شد.

شایان ذکر است ، همزمان با 16 مهرماه روز جهانی کودک علاوه بر شهر کرمان مراسم بزرگداشت این روز توسط ادارات بهزیستی شهرستانها و با حضور حداکثری کودکان مهدهای کودک و مسئولان محلی برگزار شد.