در پی انتشار خبر «راه اندازی اداره های کل در جنوب کرمان غیر قانونی است ، به نقل از مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، اداره روابط عمومی این اداره کل با ارسال توضیحاتی مکتوب به نشریات و خبرگزاریها نسبت به انتشار این مطلب در خبرگزاری فارس که منجر به بروز ناراحتی هایی در میان مردم فهیم ، سخت کوش و مظلوم جنوب استان کرمان شده است واکنش نشان داده است .
دراین جوابیه آمده است : دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص نظر ایشان برای راه اندازی اداره کل بهزیستی درجنوب استان ، گفته است ، راه اندازی ادارات کل مستقل به غیر از مرکز استان در دیگر نقاط استان  نیاز به مجوزهای قانونی دارد و از اختیارات ایشان خارج است .

 

وی ادامه داده است براساس اختیارات استانی ، بهزیستی برای پیگیری ویژه تر مسائل جنوب اقدام به راه اندازی دفتر قائم مقامی مدیرکل بهزیستی درجنوب به مرکزیت جیرفت و با استقلال کاری از اداره بهزیستی شهرستان جیرفت نموده که هم اکنون نیز فعال میباشد .دکتر عباسی در ادامه با هدف توضیح بیشتر برای خبرنگاران به بیان صحبتهای مطرح شده در یکی از جلسات اداری در دستگاهی دیگر در قالب نقل قول اشاره کرده است که ظاهراً استقرار ادارات کل فعلی درجنوب استان برای ادامه فعالیت با مشکلاتی قانونی روبرو شده اند .
وی در ادامه صحبتهای خود گفته است هر زمان که دستگاههای باقی مانده  نیز اقدام به راه اندازی ادارات کل مستقل خود در جنوب نمودند  بهز یستی نیز چون دیگران دراین خصوص اقدام خواهد کرد.
دکتر عباسی در ادامه می افزاید بنده ، باتوجه به علایق خاصی که به شرق و جنوب استان دارم به شخصه با استقلال اداره کل بهزیستی درجنوب موافقم.
مدیرکل بهزیستی در ادامه به تسهیل نمودن قوانین و مقررات مربوط به راه اندازی مراکز و مجتمع های بهزیستی درجنوب اشاره نمود و گفت: به دلیل اشراف بر مشکلات و محرومیتهای جنوب و نبود متقاضی برای ورود به این مباحث ( منهای شهر جیرفت ) به سمتی رفته ایم تا روند راه اندازی و تاسیس مراکز و مجتمع های بهزیستی درجنوب روان تر شود.
اداره روابط عمومی بهزیستی کرمان در جوابیه خود آورده است که در هیچ کجای سخنان مدیرکل بهزیستی سخنی از غیر قانونی بودن فعالیت ادارات کل درجنوب و بایکوت خدمات گسترده و ارزشمند دولت درجنوب نبوده است .
و این موضوع صرفاً برداشت سلیقه ای خبرنگار خبرگزاری فارس بوده است ولاغیر .

دراین جوابیه آمده است : دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جنوب به تلاش شبانه روزی خود و همکارانش برای اختصاص مجدد اعتبار بهزیستی برای جنوب استان که سال گذشته از ردیف  اعتبارات ستاد راهبردی جنوب حذف شده است اشاره کرده (که این مهم به انجام رسیده است )و به تشریح بخشی از کمکهای موردی پرداخت شده به مددجویان جنوب و معطوف نمودن حجم گسترده ای از خدمات پیشگیرانه بهزیستی نسبت به جنوب ، پرداخته است .
روابط عمومی بهزیستی افزوده است که علاوه بر راه اندازی اورژانس اجتماعی منطقه جنوب استان به مرکزیت جیرفت اقدامات گسترده زیادی درجنوب استان در زمان تصدی 5/1 ساله مدیر کل فعلی بهزیستی صورت گرفته که قابل رویت و مد نظر عموم مردم ساکن جنوب استان خواهد بود .