در پنجمین روز از هفته بهزیستی ،همایش تجلیل از خیرین با حضور 150خیّر از استان کرمان ،مدیر کل بهزیستی و جمعی از مسئولین در سالن نیلوفر ستاد مرکزی بهزیستی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان در این همایش دکتر عباسی با بیان اینکه خیرین بازوان توانمند سازمان بهزیستی می باشند، گفت :با توجه به اینکه  فعالیت در بهزیستی بسیار وسیع و گسترده است،  نیازمند حمایت و همراهی بسیاری از خیرین می باشیم .
وی با اشاره به افزایش 7 برابری اعتبارات بهزیستی در دولت نهم و دهم افزود :در سازمان بهزیستی 57 مأموریت می بایست مورد پیگیری قرار گیرد که متأسفانه علیرغم 7 برابر افزایش اعتبارات  با توجه به حجم بالای جامعه هدف و ارایه خدمات گوناگون با مشکلات عدیده روبرو هستیم .

وی اظهار داشت : اعتقاد ما بر این است که  کمک ها و حمایتهای مردم برکت خاصی دارد که می توان با آن مشکلات فراوانی از محرومین را حل کرد .
دکتر عباسی با اشاره به حمایتهای خیرین از بهزیستی گفت : پشتیبانی از محرومین برای کسانی که بدنبال باقیات و صالحالت می باشند توانسته ما را در ارایه خدمات بسیار کمک کند .

وی با اشاره به تحت پوشش بودن گروههای مختلف جامعه در بهزیستی گفت : بسیاری ازمردم و حتی مسئولین از  فعالیتهای سازمان بی اطلاع اند و نمی دانند که چه خدماتی در بهزیستی ارایه می شود .
وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار ،معلولین ،بیماران روانی مزمن ،کودکان خیابانی ،کودکان بی سرپرست و گروههای دیگری از جامعه تحت حمایت سازمان بهزیستی می باشند از خیرین خواست تا نگاه ویژه ای به بهزیستی داشته باشند .
دکتر یوسفی فوق تخصص جراح ترمیمی  از خیرین استان نیز گفت : چرخاندن مجموعه ای مانند بهزیستی  که 35 هزار مددجو را تحت حمایت دارد کار کوچکی نیست و یاری و همت  خیرین را میطلبد.
وی با بیان اینکه انجام یک کار خیر تخلیه انسان از بدیها و حرکت به سوی بالندگی و خوبیهاست افزود : انجام یک کار خیر نعمت بزرگی است که خداوند نصیب انسانها می کند .
وی اظهار داشت : بسیاری از انسانها  بدنبال انجام کار خیر می باشند که متأسفانه بدلیل عدم وجود بستر لازم نمی دانند تا چگونه و در چه مسیری قدم بردارند و این نیازمند برنامه ریزی توسط افرادی است که  کار خود را باور دارند .
وی از مسئولین فرهنگی استان خواست تا با حمایت خود برای حمایت از محرومین تلاش کرد .

دکتر یوسفی، تنها تلاش بهزیستی و دکتر عباسی را بعنوان یک فرد در جذب خیرین موثر ندانست و گفت : می بایست با همکاری ارگانها و نهادهایی دیگری چون صدا و سیما در فرهنگ سازی و ترغیب انجام اقدامات خیر خواهانه تلاش کرد.   
در ادامه این همایش  حجت الاسلام موسوی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز به تشریح برنامه ها و اقدامات صدا سیمای مرکز کرمان برای جذب خیرین و گسترش این فرهنگ پرداخت .
وی قول مساعد تا در جهت فعالیتهای بهزیستی و جذب خیرین اقدامات لازم را انجام دهد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره  به احادیث و روایات مختلف به بیان بزرگی ارزش کار خیرین پرداخت و گفت : جایگاه خیرین در پیش خداوند جایگاه رفیعی است که خاص انسانهای  بزرگ و خداجو می باشد.
در ادامه این همایش از خیرین استان با اهداء تندیس یادمان  تجلیل شد.