جلسه مشترک هم اندیشی مدیرکل بهزیستی و شهردار کرمان با هدف بررسی روند مناسب سازی اماکن عمومی و فضاهای شهری درمحل شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان دراین جلسه که با حضور معاونین پشتیبانی و توانبخشی بهزیستی ، مشاوره امور معلولین و کارشناس دفتر مناسب سازی بهزیستی و مسئولان شهرداری برگزار شد . دکتر رضا عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با قدردانی از حسن همکاری شهردار و مجموعه مدیران و پرسنل شهرداری مرکز و شهرداریهای مناطق با بهزیستی و توجه ویژه ایشان به اجرای قانون مناسب سازی فضاهای شهری در شهر کرمان ، خواستار تسریع در روند ایجاد دفتر ویژه همکاریهای مشترک بهزیستی و شهرداری در محل شهرداری شد تا با استقرار نمایندگان بهزیستی و شهرداری پیگیریهای لازم و نظارتهای بیشتر درخصوص مناسب سازی اماکن عمومی و محیط های شهری و همچنین  پیگیری امور مربوط به معلولین در شهرداری صورت گیرد.مهندس ابوالقاسم سیف الهی  شهردار کرمان نیز در این نشست ، گفت :رسیدگی به امور معلولین و لحاظ نمودن شرایط و محدودیتهای آنان در پروژه های عمرانی شهرداری علاوه بر وظیفه قانونی جزء وظایف انسانی – اسلامی ما است.

شهردار کرمان تصریح کرد : معلولان ، سالمندان و جانبازان مانند دیگر شهروندان حق دارند تا از خدمات شهری استفاده بموقع و آسان را ببرند و ما نمی توانیم با نادیده گرفتن حقوق ایشان ، حضور این عزیزان را در عرصه زندگی شهری محدود و یا سد نماییم.
مهندس سیف الهی در ادامه گفت : با این اعتقاد و نگاه ، امروز با افتخار می گوئیم که هیچ پروژه عمرانی شهری در شهر کرمان اجرا نمی شود مگر اینکه مناسب سازی ویژه معلولان درآن پروژه رعایت شود.
برپایه این خبر ، پس از بحث و بررسی زمینه های همکاری مشترک پیش روی بهزیستی و شهرداری مقرر شد تا هم اندیشی مشترک بهزیستی ، شهرداری و سازمان نظام مهندسی با هدف تشریح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ، انجام اصلاحات ترافیکی و نصب سرعت گیر در باند کند رو و نصب پل هوایی ویلچر رو مقابل ساختمان مرکزی اداره کل بهزیستی استان در بلوار جمهوری اسلامی و… از سوی شهرداری کرمان صورت گیرد.