دومین جلسه شورای اداری بهزیستی کرمان در آخرین روز از ماه شعبان به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان بم با حضور روسای شهرستانها ،معاونین و روسای ستادی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان ،دکتر عباسی  مدیر کل بهزیستی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به بیان فضیلت ها و برکات این ماه پرداخت  و گفت : ماه رمضان ماه خود سازی  انسان و فرصتی دوباره برای جبران گناهان و خطا هایی است که در گذشته انجام داده ایم .

 

وی با بیان اینکه در این ماه ، رحمت الهی بر زندگی بشر جاری است اظهار داشت : باید در ماه پر برکت رمضان تمام همت و تلاش خود را بکار بندیم تا از ذره ای از فضایل این ماه بهرهمند شویم .

 

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «همت مضاعف تلاش مضاعف »افزود : باید تمام توان خود را برای رفع محرومیتها و کمک به آنان که نیازمند یاری اند ، بکار گیریم و در این راه از انجام  اقدامی هرچند کوچک دریغ نکنیم .

دکتر عباسی با اشاره به وضعیت خاص بم پس از زلزله ویرانگر سال 1382 گفت : اگر چه خدمات رسانی به زلزله زدگان درست پس از زلزله آغاز شد، اما با توجه به عمق فاجعه هنوز می بایست  اقدامات زیادی انجام داد .
وی از همکارن خود در شهرستان بم خواست  با توجه به شرایط خاص این منطقه و ضربه های روحی و عاطفی که به شهروندان بمی پس از زلزله وارد  شده است ، نقاط ضعف موجود در سازمان را مورد بررسی قرا ر دهند تا اگر در جایی کم کاری و یا قصوری  وجود دارد اقدامات لازم برای تسریع در پاسخگویی صورت گیرد .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان توجه به مصوبات شورا ها ی اداری ، اهتمام به امر اشتغال و توانمند سازی معلولین و تلاش برای انجام اقدامات لازم در خصوص بحث نهضت مسکن سازی برای  مددجویان را از جمله مواردی دانست که می بایست از سوی روسای شهرستانها جدی گرفته شود.
وی با تاکید بر برقراری رابطه تنگاتنگ بهزیستی با دیگر ارگانها و همچنین برقرای تعامل با دستگاههای مرتبط با بهزیستی گفت :  ایجاد رابطه تنگاتنگ با دستگاههای دیگر باید در جهت همسویی با سیاستهای دولت و سازمان بهزیستی باشد.

در ادامه این جلسه  شایق فرماندار بم از خدمات و اقدامات بهزیستی در بم قدردانی کرد و گفت : پس از زلزله دلخراش بم علیرغم افزایش یکباره مددجویان و به وجود آمدن انتظارات جدید در بم، بهزیستی توانست با مدیریت منسجم بخوبی اوضاع را ساماندهی کند .
وی از بهزیستی خواست تا هرچه سریعتر در شهرستان بم مرکز آموزش و علمی کاربردی علوم بهزیستی راه اندازی شود و در خصوص فضاهای فیزیکی خالی بم نیز تعریف های لازم صورت گیرد .
گفتنی است در این جلسه شورای اداری، 5 کار گروه با حضور روسای شهرستانها ،معاونین و مدیران ستادی تشکیل شد و موضوعات مختلف مورد بررسی و در نهایت نتیجه کار گروهها از سوی روسای کار گروه مطرح و مورد جمع بندی قرار گرفت .
گفتنی است در پایان اعضا شرکت کننده در جلسه شورای اداری بم با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا و جان باختگان بم اداء احترام نمودند.