دومین همایش حجاب و عفاف ویژه مدیران و مربیان مهد های کودک سراسر استان  با حضور حجت الاسلام عرب پور امام جمعه موقت کرمان و مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی ،دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان ،سعیدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی و مدیران و مربیان  مهد های کودک سراسر استان در محل سالن اجتماعات سازمان بهزیستی برگزار شد.در این مراسم حجت الاسلام عرب پور با اشاره به نقش تربیت در دوران کودکی گفت : در احادیث و روایت زیادی در اسلام به نقش تربیت و اهمیت آن در دوران کودکی بسیار اشاره شده است .

وی با بیان حدیثی از پیامبر که دوران زندگی انسان را به سه دوره 7 ساله تقسیم کرده بودند اشاره کرد و افزود : در این حدیث 7 سال دوران اول زندگی به دوران آمرانه زندگی انسان ،7 سال دوم به دوران غلامی و7 سال سوم به دوران مشاوره تقسیم شده است .وی اظهار داشت : با توجه به این تقسیم بندی امروزه دوران 7 ساله اول زندگی انسان در مهدهای کودک سپری می شود و بر این اساس مربیان و مدیران مهد های کودک می بایست تمام تلاش خود را در جهت تربیت صحیح اسلامی بکار گیرند.
امام جمعه موقت کرمان نقش مربیان و مهدهای کودک را در تربیت صحیح کودکان  بسیار حساس دانست و اظهار داشت :علما علم اخلاق و مربیان تربیت انسانها معتقدند برای رسیدن به تربیت موفق می بایست زمینه های تربیت و شرایط لازم برای تربیت را فراهم کرد .
حجت الا سلام عرب پور برقراری رابطه نزدیک با کودک ،محبت کردن ،تکریم کودکان و مدارا کردن با کودکان را از جمله مواردی برشمرد که برای فراهم آوردن شرایط تربیت لازم می باشد.
وی در ادامه لازمه نهادینه کردن بحث حجاب و عفاف را درک مفهوم ضرورت حجاب و عفاف دانست و گفت : در صورتیکه این مقوله بطور اساسی جایگاه واقعی خود را داشته باشد جامعه سالم و بدور از معضلات اجتماعی خواهیم داشت .
دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی نیز گفت : علاوه بر مباحث مادی و تهیه امکانات مورد نیاز برای مهد های کودک باید مباحث دینی و اعتقادی نیز به کودکان آموزش داده شود .
وی حساس ترین دوران زندگی انسان که شخصیت واقعی کودکان در آن شکل می گیرد را تا 6 سالگی دانست و گفت:نباید از سیاستهای فرهنگی و توجه به مباحث دینی و مذهبی در مهدهای کودک غافل شویم .
وی با بیان اینکه یکی از مراکزی که مورد توجه دشمنان قراردارد مکانهای نگهداری و آموزش کودکان است افزود:  باید با برنامه ریزی صحیح در خصوص مباحث دینی از جنگ نرم علیه ایران جلوگیری کرد.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان ایجاد کار گروههای مختلف در خصوص  مباحث دینی و حجاب و عفاف را در خروجی همایش بسیار موثر دانست و گفت : با همکاری نهادهایی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و استفاده از کارشناسان می توان  گامهای موثری  در راه ترویج فرهنگ صحیح حجاب و عفاف برداشت .
وی افزود : با انجام بحث های کارشناسی در کار گروههای مختلف مرتبط با این همایش به تدوین پروتکل آموزش مبانی دینی در مهد های کودک دست خواهیم یافت که این خود راه را برای چگونگی حرکت آموزش مهد های کودک
در مسایل دینی مشخص خواهد کرد.سعیدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم  برگزاری چنین همایش هایی را در بحث فرهنگ حجاب و عفاف حائز اهمیت دانست و گفت: مربیان و مدیران مهدهای کودک بخش مهمی از نقش خانواده را در زندگی فرزندان ما دارند که می بایست با تربیت درست و اصولی و برگرفته از مسایل دینی شخصیت کودکان را ساخت.
وی دین اسلام را کامل کننده دیگر ادیان الهی دانست و افزود : در دین اسلام  حجاب نیز کامل کننده ترین نوع حجاب است و در این خصوص دستوراتش جامع و کامل است .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بیان احادیث قرآنی که به بحث  حجاب و عفاف پرداخته است اشاره کرد و از مدیران و مربیان مهد های کودک خواست تا با تدبیر بیشتر در این آیات و روایات توجه بیشتری به مقوله آموزش مبانی دینی در مهد های کودک داشته باشند.