به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان اسماعیل نجار استاندار کرمان در آستانه فرارسیدن 12 آذر روز جهانی معلولان دردیدار با مدیرکل و معانین بهزیستی استان ، مدیران عامل تشکلهای صنفی معلولین و جمعی از معلولان نخبه استان کرمان  گفت : همه انسانها در آزمایش الهی قرار دارند و هر کدام به یک شیوه و تعدادی با معلولیت مورد آزمایش قرار می گیرند و تمام پیامبران الهی مورد سخت ترین آزمایشها قرار گرفتند .

وی با تاکید براینکه مسوولان بیشترین تلاش خود را باید برای جامعه توانخواهان و درراستای رفع مشکلات آن ها معطوف کنند ، گفت : هنر این است که در کمبودها و کاستی ها توفیقاتی به دست آوریم .
وی افزود : دستگاه های اجرایی استان باید خدمات خوبی را به معلولان ارائه کنند و استانداری و بهزیستی وظیفه نظارت بر انجام این مهم را به عهده دارد.
نجار با بیان اینکه مسکن مهر فرصت طلایی برای تامین مسکن معلولان است ، ادامه داد : همچنین در مورد
مناسب سازی محیط برای توانخواهان هنوز این امر به درستی فرهنگ سازی نشده است .
وی تاکید کرد : مناسب سازی محیط باید اجرایی شود و استانداری نیز با جدیت این مسئله را پیگیری می کند .
استاندار کرمان درادامه گفت : افراد جامعه ، دستگاههای دولتی و شهرداریها نیز باید در ساخت و سازهای جدید ، ساختمانهای دولتی و فضاهای عمومی اصل مناسب سازی را رعایت کنند و اجرایی شدن این امر علاوه بر استفاده توانخواهان از فضای ش
هری و عمومی زمینه استفاده سایر اقشار مانند سالمندان را نیز فراهم می نماید.
وی با اشاره به اینکه بحث اشتغال توانخواهان نیازمند پیگیری و نظارت بیشتری از سوی استانداری دارد ، گفت : نباید اشتغال را تنها در ادارات دید بلکه باید زمینه اشتغال در بخش خصوصی بیشتر فراهم شود.
دکتر رضا عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز دراین دیدار گفت : قریب 100 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش خدمات این سازمان هستند که قریب 50 هزار نفر از این جامعه هدف را معلولین تشکیل می دهند .
دکتر عباسی افزود : اجرای طرح CBR که توانبخشی مبتنی بر جامعه است یکی ازطرح هایی  است که اکنون دراستان کرمان درحال اجرا است . که از ابتدای طرح تاکنون 15865 معلول شناسایی شده است .
مدیرکل بهزیستی درادامه افزود : هم اکنون 38 کلینیک توانبخشی ، 7 مرکز شبانه روزی توانبخشی معلولین ، 14 مرکز روزانه توانبخشی معلولان ، 10 مرکز ارائه خدمات در منزل به معلولین و 20 پایگاه  CBR،مرکز ارائه خدمات در منزل به معلولین روانی در سطح استان درحال ارائه خدمات به معلولین هستند .
دکتر عباسی در ادامه سخنان خود تعداد دانشجویان معلول تحت حمایت بهزیستی را 281 نفر اعلام کرد و گفت : 3230 دانش آموز معلول نیز از حمایتهای مستمر بهزیستی کرمان برخوردار هستند .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود : بیش از 246942 مورد وسایل
کمک توانبخشی و بهداشتی طی یکسال گذشته برای معلولین توزیع شده است و درهمین فاصله زمانی 28403 نفر از هم استانی های عزیز و معلولین از خدمات کلینیک های توانبخشی بهزیستی استفاده                کرده اند.
وی گفت : تعداد 953 نفر از خانواده معلولین نیز از قوانین معافیت از خدمت نظام وظیفه شامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و قانون معافیت رهبری استفاده کرده اند .

دکتر عباسی درادامه مناسب سازی معابر سطح شهر ، اشتغال و اجرای قانون سه درصد اشتغال معلولان و استفاده از منابع اداره کل تربیت بدنی را برای حمایت بیشتر از معلولین مدال آور از جمله درخواست های معلولین استان برشمرد.
گفتی است دراین دیدارکه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری نیز حضور داشت  برادران اسماعیلی هنرمندان نابینا ، خانم پاکدل رکورد دار شنا و دانشجوی نمونه ، نصیری قهرمان دو ومیدانی ودارنده 17 طلای جهانی ، دکتر یعقوبی دکترای ژنتیک ، چمک هنرمند آواز به نمایندگی از جامعه توانخواهان استان به بیان درخواست ها و مشکلات خود پرداختند .
گفتی است در این نشست از سوی استاندار کرمان هدایایی به معلولان نخبه اهداء شد .