سرپرست دفترفعالیتهای قرآنی سازمان بهزیستی کشور گفت: در کشور نیازمند راه اندازی سازمان های مردم نهاد در حوزه کودکان هستیم که این مسئله از سوی سازمان بهزیستی در حال پیگیری است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، حجت الاسلام پهلوان در اولین جشنواره کشوری تربیت دینی کودکان که به مدت دو روز در کرمان برگزار می شود، اظهار داشت: در حال حاضر 14 هزار و 700 مهدکودک و 40 هزار مربی در سراسر کشور داریم اما با توجه به آمار جمعیتی، تنها 10 درصد کودکان صفر تا 6 سال را توانستیم تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: به همین دلیل گسترش و توسعه مهدهای کودک در کشور در اولویت برنامه های بهزیستی کشور است.
سرپرست دفتر فعالیتهای قرآنی سازمان بهزیستی کشور به راه اندازی اولین مرکز تخصصی فعالیتهای قرآنی شهید فیاض بخش برای کودکان زیر هفت سال نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با این وجود شاید برخی از خانواده ها تمایلی به نگهداری فرزندان خود در مهدهای کودک نداشته باشند که می توانند از کتابهای دیجیتال ما که قابلیت اتصال به تلویزیون را دارد، آموزشهای لازم را به فرزندان خود ارایه دهند.
وی همچنین از اجرای فاز اول دوره تربیت مدرس قرآنی ویژه مهدهای کودک در مشهد در زمستان سال گذشته خبر داد وبیان داشت: ما موافق جدا سازی مهدها تحت عنوان مهدهای قرانی و غیر قرانی نیستیم بلکه کلیه مهدها باید قرانی باشد.