سومین جلسه شورای اداری سازمان بهزیستی استان کرمان بمدت 2 روز به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان کهنوج برگزار شد.به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان ، دراین جلسه 2 روزه که با حضور مدیرکل بهزیستی ، معاونین ، مشاوران ، روسای ادارات بهزیستی شهرستانها و روسای ستادی ، فرماندار ، امام جمعه و نماینده مردم شهرستانهای جنوبی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. دکتر عباسی مدیرکل بهزیستی استان طی سخنانی به تشریح آثار مثبت اجرای طرح هدفمندی یارانه ها درجامعه بویژه تاثیر مستقیم آن در زندگی مددجویان تحت حمایت بهزیستی پرداخت و باردیگر از مسئولان بهزیستی در سراسر استان خواست تا همچنان جامعه هدف بهزیستی را برای مدیریت صحیح یارانه های نقدی خود توجیه نمایند. مدیرکل بهزیستی کرمان درادامه : توجه ویژه مدیران را به طرح بزرگ نهضت تامین مسکن مددجویان خواستار شد و افزود : منتظر آن نباشید که تمام شرایط  برای خانه دار شدن مددجویان خود به خود فراهم شود، شما موظف هستید تا رایزنیها، هماهنگیها و پیگیریهای لازم را بصورت   شبانه روزی با مسئولان مرتبط با این طرح از جمله بنیاد مسکن ، مسکن و شهرسازی ، شهرداری و… و حتی خیرین وانبوه سازان مسکن جهت اجرای موفق طرح در شهرستانها فراهم نمائید.

وی یادآور شد : در سایه این پیگیریها و تلاشهای شبانه روزی است که می توان لبخند رضایت ناشی از خانه دار شدن را برلبان مددجویان نشاند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ، مدیران بهزیستی را به پرهیز از تجمل گرایی ، اسراف وحیف و میل بیت المال فراخواند و گفت : مبادا به واسطه اسراف و حیف و میل بیت المال و اعتبارات تخصیص یافته ، شاهد روزی باشیم که نتوانیم به درخواست کمک موردی ، درمان ، تعمیر مسکن ، تامین جهیزیه و ازدواج ، شهریه دانشگاه و تحصیل و…. مددجویان پاسخ مثبت بدهیم .

مدیرکل بهزیستی ، داشتن انضباط مالی و قانون گرایی از ویژگیهای مهم مدیران دولت عدالت محور دانست و گفت در بحث پرداختهای مالی و هزینه کرد اعتبارات بگونه ای عمل نمائید که سر سوزنی شبهه وجود نداشته باشد.

دکتر عباسی ادامه داد : براساس برنامه پنجم توسعه کشور موظف هستیم تا هر سال 10 درصداز مددجویان را به بازتوانی برسانیم از این رو باید با پالایش مددجویان و شناسایی مددجویان قابل بازتوانی زمینه را برای قادر سازی ایشان فراهم نمائیم.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات موثر دولتهای نهم و دهم در حوزه بهزیستی در جنوب استان کرمان پرداخت و گفت : مجموعه اقداماتی که دراین دولت ها درخصوص بالا بردن سطح رفاه اجتماعی جامعه هدف بهزیستی صورت گرفته بی نظیر است و هر انسان منصف و منطقی می تواند این تاثیرات را بخوبی در منطقه جنوب کرمان مشاهده نماید.

امام جمعه کهنوج ، دیگر سخنران مراسم افتتاحیه این جلسه 2 روزه بود که طی سخنانی با استناد به آیات قرآن مجید و روایات و احادیث ، دستگیری و تلاش در جهت رفع مشکلات مردم را افضل کارها دانست و گفت شما پرسنل بهزیستی بعنوان سربازان خط مقدم مبارزه با فقر همواره درحال عبادت خداوند هستید و کارشما کار الهی است .

فرماندار کهنوج نیز دراین مراسم با تقدیر از خدمات انجام شده توسط بهزیستی در منطقه جنوب بویژه شهرستانهای کهنوج و فاریاب خواستار راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی ویژه پنج شهرستان جنوبی کرمان به مرکزیت کهنوج شد.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز دیگر سخنران این همایش 2 روزه بود که طی سخنانی از نگاه و رویکرد تخصصی بهزیستی به مسائل ، بویژه آسیبهای اجتماعی ، توانمند سازی و توانبخشی تقدیر کرد و گفت با درک اهمیت فعالیتهای تخصصی بهزیستی و تاثیرات مثبتی که مجموعه  فعالیتهای درحال انجام بهزیستی در آرامش روحی ، روانی جامعه دارد ، همواره در مجلس مدافع طرحها و برنامه های بهزیستی بوده ایم و در فصل بودجه نیز نگاه مثبت مجلسیان به اعتبارات بهزیستی و کمک به این نهاد مقدس همواره حاکم بوده است .

برپایه این خبر در ادامه این نشست با تشکیل 6 کار گروه تخصصی توانبخشی ، اجتماعی ، پیشگیری ، مشارکتها و موسسات خیریه ، پشتیبانی و حراست و بازرسی بحث و بررسی پیرامون فعالیتهای انجام شده و همچنین تشریح برنامه و طرحهای جدید بصو رت مفصل انجام شد که در روز دوم نشست ، نتایج حاصله از تشکیل کار گروهها ، مورد بررسی نهایی قرار گرفت که پس از تصویب نهایی جهت اجرا ابلاغ شد.