مرحله استانی سی امین دوره مسابقات قرآنی نابینایان و معلولان جسمی – حرکتی تحت حمایت بهزیستی کرمان همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار شد.
به گزارش روبط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، دکتر رضاعباسی مدیرکل و رئیس شورای فرهنگی بهزیستی  طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات که با حضور شرکت کنندگان ، اعضاء هئیت داوری و مسئولان بهزیستی در محل سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد گفت : قرآن کتاب آسمانی و الهی ما مسلمانان است که برای رستگاری انسانها نازل شده است ، که اگر زندگی ، رفتار ، کردار و گفتار خود را با تعالیم بلند قرآن هم جهت نمائیم بی شک رستگاری در دنیا و آخرت را برای خود رقم زده ایم . مدیرکل بهزیستی کرمان ،دوری از معنویات و کم رنگ شدن اعتقادات دینی و مذهبی ، بیگانه شدن با قرآن و ترک نماز را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیم و پررنگی در بروز و شیوع آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی دارند.
دکتر عباسی افزود : با واکاوی شخصیت دینی و مذهبی افرادی که دچار انحراف و آسیب اجتماعی شده اند به روشنی مشخص خواهد شد که این افراد از لحاظ اعتقادات دینی و مذهبی و انجام فرایض دینی در پائین ترین سطح ممکن هستند .
وی گفت : همین دوری از معنویات و ترک فرایض دینی باعث کشیده شدن این افراد به سمت انحراف است .
مدیرکل بهزیستی : تمسک به قرآن و انجام فرایض دینی و ترک محرمات را مورد تاکید قرار داد .

دکتر عباسی : درادامه به تشریح برنامه های فرهنگی ، دینی بهزیستی در سال 90 ویژه گروههای مختلف مددجویان از جمله گروههای مختلف معلولین ، سالمندان ، فرزندان مقیم مراکز شبه خانواده و مهدهای کودک پرداخت و افزود : درسالجاری شاهد اجرای برنامه های بیشتری با موضوع مسائل دینی – مذهبی در بهزیستی کرمان خواهیم بود.
برپایه این خبر در ادامه این مراسم : حمیدرضا مومنی نیا دبیر شورای فرهنگی بهزیستی کرمان به ارائه گزارشی از روند اجرایی مرحله استانی سی امین دوره مسابقات قرآن ویژه نابینایان و معلولان جسمی – حرکتی پرداخت و گفت ، منتخبین به مرحله کشوری راه خواهند یافت و پس از کسب امتیار لازم در مرحله کشور جواز حضور در اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن نابینایان و معلولان جسمی – حرکتی جهان اسلام را کسب خواهند نمود.
مومنی نیا گفت : در مرحله استانی 535 شرکت کننده خواهر و برادر در رشته های حفظ یک جزء ، سه جزء ، پنج جزء و حفظ کل ، قرائت ،  تحقیق ، ترتیل، صوت ،  اذان ، شعر و دلنوشته با موضوع نماز ، خوشنویسی با موضوع نماز و نقاشی به رقابت خواهند پرداخت .
گفتنی است : داوری این دوره از مسابقات توسط داوران ممتاز و مورد تائید اعزامی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان در دو بخش خواهران و برادران صورت گرفت و در پایان به برگزیدگان رشته های مختلف به رسم یادبود جوایزی اهداء شد.