مرحله استانی سی امین دوره مسابقات قرآنی نابینایان و معلولان جسمی – حرکتی تحت حمایت بهزیستی کرمان همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار شد.
به گزارش روبط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، دکتر رضاعباسی مدیرکل و رئیس شورای فرهنگی بهزیستی  طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات که با حضور شرکت کنندگان ، اعضاء هئیت داوری و مسئولان بهزیستی در محل سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد گفت : قرآن کتاب آسمانی و الهی ما مسلمانان است که برای رستگاری انسانها نازل شده است ، که اگر زندگی ، رفتار ، کردار و گفتار خود را با تعالیم بلند قرآن هم جهت نمائیم بی شک رستگاری در دنیا و آخرت را برای خود رقم زده ایم .

مدیرکل بهزیستی کرمان ،دوری از معنویات و کم رنگ شدن اعتقادات دینی و مذهبی ، بیگانه شدن با قرآن و ترک نماز را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیم و پررنگی در بروز و شیوع آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی دارند.
دکتر عباسی افزود : با واکاوی شخصیت دینی و مذهبی افرادی که دچار انحراف و آسیب اجتماعی شده اند به روشنی مشخص خواهد شد که این افراد از لحاظ اعتقادات دینی و مذهبی و انجام فرایض دینی در پائین ترین سطح ممکن هستند .
وی گفت : همین دوری از معنویات و ترک فرایض دینی باعث کشیده شدن این افراد به سمت انحراف است .
مدیرکل بهزیستی  تمسک به قرآن و انجام فرایض دینی و ترک محرمات را مورد تاکید قرار داد .

 

دکتر عباسی در ادامه به تشریح برنامه های فرهنگی ، دینی بهزیستی در سال 90 ویژه گروههای مختلف مددجویان از جمله گروههای مختلف معلولین ، سالمندان ، فرزندان مقیم مراکز شبه خانواده و مهدهای کودک پرداخت و افزود : درسالجاری شاهد اجرای برنامه های بیشتری با موضوع مسائل دینی – مذهبی در بهزیستی کرمان خواهیم بود.
برپایه این خبر در ادامه این مراسم حمیدرضا مومنی نیا دبیر شورای فرهنگی بهزیستی کرمان به ارائه گزارشی از روند اجرایی مرحله استانی سی امین دوره مسابقات قرآن ویژه نابینایان و معلولان جسمی – حرکتی پرداخت و گفت :منتخبین به مرحله کشوری راه خواهند یافت و پس از کسب امتیار لازم در مرحله کشور جواز حضور در اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن نابینایان و معلولان جسمی – حرکتی جهان اسلام را کسب خواهند نمود.
مومنی نیا گفت : در مرحله استانی 535 شرکت کننده خواهر و برادر در رشته های حفظ یک جزء ، سه جزء ، پنج جزء و حفظ کل ، قرائت ،  تحقیق ، ترتیل، صوت ،  اذان ، شعر و دلنوشته با موضوع نماز ، خوشنویسی با موضوع نماز و نقاشی به رقابت خواهند پرداخت .
گفتنی است داوری این دوره از مسابقات توسط داوران ممتاز و مورد تائید اعزامی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان در دو بخش خواهران و برادران صورت گرفت و در پایان به برگزیدگان رشته های مختلف به رسم یادبود جوایزی اهداء شد.