بهزیستی نهادی تخصصی است که عملکرد و خدمات تخصصی آن باعث جلوگیری از بروز و شیوع آسیبهای اجتماعی و معلولیتها درجامعه می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان ، محمد علی بهروز فرماندار شهرستان بافت با بیان مطلب فوق درجلسه دیدار مدیرکل بهزیستی کرمان با ایشان افزود ، بهزیستی در دولت نهم و دهم جایگاه واقعی خود را پیدا کرد و با سرعت توانست فعالیتها ، وظایف و خدمات تخصصی خود را به جامعه معرفی نماید.
فرماندار بافت درادامه ، نفوذ خدمات تخصصی بهزیستی در دور ترین نقاط شهرستان را شاهدی براین مدعا دانست و

گفت : اجرای گسترده طرح توانمند سازی مبتنی بر جامعه در روستاهای بافت ، راه اندازی و تقویت روستا مهدها با هدف آموزش به کودکان ، ارائه خدمات تخصصی مانند خدمات مشاوره ژنتیک ، مشاوره های اجتماعی ،  فیزیوتراپی و اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم درکودکان ، اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان  اهتمام به امر درمان اعتیاد و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و… را از جمله فعالیتهای تخصصی بهزیستی در بافت اعلام کرد.
بهروز درادامه ، توجه بیشتر بهزیستی به امر تامین مسکن مددجویان و راه اندازی مجتمع خدمات بهزیستی در بخش ارزوئیه را خواستار شد.
دکتر رضا عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز دراین دیدار یک ساعته که در محل فرمانداری بافت انجام شد، از همکاری مستمر و صمیمانه فرماندار شهرستان بافت  با بهزیستی قدردانی کرد و گفت : با راه اندازی اداره بهزیستی شهرستان رابر در هفته بهزیستی امسال و راه اندازی مجتمع خدمات بهزیستی شهر ارزوئیه در آینده ای نزدیک کار خدمت رسانی به مردم در این منطقه سرعت بیشتری خواهد یافت و از تراکم فعالیتها در محل اداره بهزیستی شهرستان بافت کاسته خواهد شد ،
مدیرکل بهزیستی افزود: با اجرای طرح نهضت تامین مسکن مددجویان بهزیستی از سوی سازمان بهزیستی کشور به زودی شاهد رفع مشکل مسکن مددجویان بهزیستی خواهیم بود.
دکتر عباسی درادامه سخنان خود با ارائه گزارشی از روند مناسب سازی محیط های شهری و اماکن عمومی در سطح استان از فرماندار بافت خواست تا با تشکیل جلسات ستاد شهرستانی مناسب سازی دراین خصوص اقدامات لازم صورت گیرد%خ