جلسه هم اندیشی سازمان بهزیستی ومدیران عامل خانه های کودک ونوجوان اسراسر استان کرمان و روسای بهزیستی شهرستانها صبح امروز با حضور الوند مشاور معاون امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ،دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان ،دکتر احتسابی مدرس دانشگاه ،رویا دیوان بیگی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و سعیدی  معاون امور اجتماعی بهزیستی استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان ،در این هم اندیشی که به منظور تبادل نظر و ارایه راهکارهایی برای همکاری  بیشتر بهزیستی و مدیران عامل خانه های کودک و نوجوان تحت پوشش بهزیستی برگزار شد ،دکتر عباسی گفت : این گونه نشست ها موجب می شود تا یکبار دیگر دستورالعمل ها و قوانین و مقررات موجود در این خصوص را مرور کنیم و از تجربیات یکدیگر استفاده نماییم .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان در ادامه به تعداد فرزندان تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و افزود : درحال حاضر در استان کرمان 1320فرزند مقیم در خانه های کودک و نوجوان زندگی می کنند که علاوه بر این ،1480 فرزند نیز مقیم در خانواده های جایگزین می باشند .
وی تعداد کل مراکز شبه خانواده ( خانه های کودک و نوجوان) سراسر استان را 56 مرکز اعلام کرد و اظهار داشت : کل یارانه های پرداختی در سال گذشته به این مراکز از سوی بهزیستی بیش از 13 میلیارد ریال بوده است .
دکتر عباسی خاطر نشان کرد : تعداد کل دانشجویان شبه خانواده بهزیستی 221 نفر می باشد  که از این تعداد83 نفر در مراکز و 108 نفر امداد بگیر سازمان می باشند .
در ادامه همایش الوند مشاور معاون امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی  کشور نیز گفت : فرزندان تحت نظارت بهزیستی به دو گروه تقسیم میشوند که گروه اول شا
مل فرزندانی است که پدر و مادر ،خانواده و بستگان درجه یک ندارند و دسته دوم شامل کسانی  است که پدر و مادر و خانواده دارند اما صلاحیت نگهداری از فرزندان خود را ندارند .
وی با بیان اینکه 87 درصد فرزندان تح
ت پوشش بهزیستی از دسته دوم می باشند  افزود : اولویت اصلی سازمان بهزیستی برنامه ریزی برای بالا بردن کیفیت زندگی تمامی فرزندان تحت پوشش بهزیستی می باشد.
الوند سیاستهای کلی سازمان برای نگهداری از این کودکان را زمینه سازی برای ورود به خانواده های جایگزین و فراهم آوردن شرایط مناسب در خانه های کودک و نوجوان برای نگهدار از فر
زندان بی سرپرست و بد سرپرست دانست.
مشاور معاون امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور محور اصلی فعالیتهای بهزیستی در سراسر کشور را یکسان دانست و گفت : همه در بهزیستی در تلاشند تا فرزندانی موفق ،متدین ،مستقل و متعهد تربیت نمایند .
وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی به اندازه بهزیستی در خصوص تربیت فرزندان صلاحیت ندارد اظها داشت :تنها دستگاهی که به صورت شبانه روزی با کودکان و نوجوانان در ارتباط می باشد،بهزیستی است که  می کوشد  تا  فرزندانی توانمند به جامعه تحویل دهد .
در ادامه خانم دکتر احت
سابی نیز با بیان احادیثی از قرآن به جایگاه فرزند خواندگی در قران و اسلام و توجه اسلام به این بحث پرداخت و یاد آور شد : تلاش برای حضور فرزندان شبه خانواده در خانواده های جایگزین و اهمیت دادن به مسایل و مشکلات زندگی آنان مباحثی است که در دین اسلام بدان بسیار توجه شده است .
رویا دیوان بیگی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز طی سخنانی در این همایش ، اقدامات سازمان بهزیستی در راستای حمایت از خانواده ها و فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست را بسیار ارزشمند دانست و گفت:  با توجه به اقدامات موثر بهزیستی در  راستای اعتلای خانواده ، استانداری آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری با بهزیستی استان کرمان اعلام می نماید .
گفتنی است در ادامه مدیران عامل خانه های کودک و نوجوان سراسر استان به بیان مشکلات و مسایل مربوط به نگهداری و حمایت از فرزندان شبه خانواده پرداختند که در پایان پاسخ ها و راهکارهای لازم از سوی الوند و دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان ارایه شد.