کلنگ احداث مجموعه آب درمانی بهزیستی در کرمان طی مراسمی به زمین زده شد.به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان در این مراسم  که با حضور مهندس کمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ،دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی ،شمسی نیا مدیر عامل خیریه ثامن الحجج (ع)،شمس الدینی مدیر کل اجتماعی استانداری و جمعی دیگر از مسئولین و خیرین در محل مرکزجامع توانبخشی شهر کرمان برگزار شد، دکتر عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه احداث مجموعه آب درمانی در کرمان از مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان می باشد؛گفت:

احداث مجموعه آب درمانی ویژه معلولین ، بیماران خاص و عموم مردم نیازمند به این نوع درمان  از جمله مصوبات  بی نظیری است که با اعتبار20 میلیارد ريال برای استان کرمان در نظر گرفته شد .
وی با بیان اینکه 5/1 میلیارد تومان اعتبار احداث این مجموعه از محل اعتبارات ملی وزارت رفاه و 500 میلیون تومان آن از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است افزود : در حال حاضر 5/1 میلیارد تومان اعتبارات ملی آن تأمین شده که با همت و پشتکار مسئولین استانی می بایست 500 میلیون تومان استانی آن نیز تأمین شود .
وی در ادامه به تشریح فضاهای تعریف شده در این مجموعه پرداخت و گفت : تنها در ساخت مجموعه آب درمانی کرمان 2700 متر مربع فضا برای زیربنای مفید در نظر گرفته شده است  که در نهایت با در نظر گرفتن فضاهای دیگر به 3000 متر مربع خواهد رسید.
وی اظهار داشت : با توجه به موقعیت خاص استان کرمان در جنوب شرق با ساخت این مجموعه نه تنها بیماران نیازمند به آب درمانی استان کرمان بلکه بیماران استانهای همجوار و بطور کلی جنوب شرق از امکانات این مجموعه بهرهمند می شوند .
دکتر عباسی از اقدامات و همکاری دیوان محاسبات به منظور تأمین اعتبار ملی احداث این مجموعه تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد که این مجموعه با همکاری بهزیستی و دو خیریه ثامن الحجج و(ع) باب الحوایج (ع)احداث خواهد شد.
در ادامه شمسی نیا مدیر عامل موسسه خیریه ثامن الحجج(ع)  نیز طی سخنانی با تقدیر از این مصوبه مهم دولت در خصوص راه اندازی این مجموعه مهم از خیرین استان کرمان خواست تا همچون گذشته یاریگر بهزیستی و مجموعه خیریه ثامن الحجج باشند.
وی افزود : در سال جاری موسسه خیریه ثامن الحجج بنا را بر بهره برداری از 12 پروژه نهاده که تاکنون پروژه احداث 8 سالن ورزشی به اضافه مجموعه آب درمانی آغاز شده و تا پایان سال 3 پروژه بزرگ تعریف شده در استان نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی به نمایندگی از خیرین استان اعلام آمادگی نمود تا در صورت صدور مجوز و موافقت مسئولین استانی عملیات احداث سه بیمارستان بیماران قلبی، سرطانی و سوانح سوختگی احداث شود .
وی در ادامه فعالیت خیرین استان برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: به منظور اجرایی شدن پروژه های دیگر و رفع مشکلات درمانی ، خیرین نیازمند همکاری و همراهی مسئولین استانی می باشند.
مهندس کمالی معاون سیاسی و امنیتی استان نیز در این مراسم به تشریح اهمیت آب و مقوله آب درمانی در قرآن و دین مبین اسلام پرداخت و گفت :درمانهای آبی و استفاده از ورزش ابی شنا که موجب درمان بسیاری از بیماریها می باشد اولین با در دین اسلام عنوان شده است .
وی در ادامه از فعالیتها و اقدامات بهزیستی به منظور حمایت از نیازمندان و محرومین تقدیر کرد  و اظهار داشت : بهزیستی به منظور رفاه حال محرومین و فراهم آوردن شرایط بهتر زیستن این قشر از جامعه اقدامات مهم و چشمگیری انجام داده است.
در ادامه این مراسم گلنگ احداث سومین مجموعه آب درمانی کشور و بزرگترین مجموعه آب درمانی جنوب شرق  در محل مرکز جامع توانبخشی شهر کرمان به زمین زده شد.