در جامعه ای که برپایی نماز جمعه از تاکیدات مکرر دینی – مذهبی است ، زمینه سازی جهت ایجاد شرایط مناسب روحی ، روانی افراد برای حضور در این فریضه الهی از تکالیف اولویت دار محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، دکتر رضا عباسی مدیرکل بهزیستی با بیان مطلب فوق در جلسه شورای معاونین بهزیستی که در محل معاونت امور اجتماعی برگزار شد،گفت : از آنجا که جمع کثیری از نماز گزاران جمعه بصورت خانوادگی و با کودکان خود جهت حضور در نماز به مصلاها و مساجد جامع مراجعه می کنند ؛ همواره در زمان ایراد خطبه ها و اقامه نماز برای کودکان خود نگرانی و دغدغه فکری و روحی دارند که این امر باعث بروز برخی مشکلات برای ایشان می شود.

مدیرکل بهزیستی کرمان افزود: سازمان بهزیستی با هدف کمک به ایجاد آرامش روحی – روانی برای نماز گزاران و در کنار آن ارائه آموزشهای اولیه دینی – مذهبی به کودکان حاضر در محلهای برپایی نماز جمعه اقدام به راه اندازی آدینه مهد در جوار محلهای برگزاری نماز جمعه نموده تا والدین در زمان برپایی نماز جمعه با سپردن کودک خود به این آدینه مهدها ، با آرامش لحظات معنوی پرباری را سپری نمایند.
دکتر عباسی گفت : هم اکنون 14 آدینه مهد در شهرستان کرمان – سیرجان ، کهنوج ، بردسیر ، رفسنجان ، راور ، ریگان ، انار ، بافت ، شهربابک ، زرند ، عنبر آباد ، جیرفت و کوهبنان فعال هستند. که از ساعت 10 الی 14 روزهای جمعه آماده پذیرش کودکان و ارائه خدمات آموزشی و نگهداری با ایشان هستند.
مدیرکل بهزیستی  در ادامه از همکاری بسیار خوب ائمه جمعه سراسر استان، سازمان تبلیغات اسلامی استان و شهرستانها و ستادهای نماز جمعه استان برای فعال نمودن این تعداد آدینه مهد تقدیر کرد و افزود : امسال نیز ، بنا داریم تا در دیگر شهرستانها این آدینه مهدها را فعال نمائیم.