55821 کرمانی در سال 1289 با شرکت در دوره های آموزش مهارتهای زندگی که توسط بهزیستی برگزار شد آموزشهای لازم را فرا گرفتند.

به گزارش  روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان ، دکتر رضا عباسی مدیرکل بهزیستی کرمان با بیان مطلب فوق افزود، دراین دوره های آموزشی که با هدف ارتقاء سطح سلامت روان ، بالا بردن قدرت سازگاری در شرایط دشوار ، کاهش استرس ، توانمند سازی روانی ، اجتماعی آحاد جامعه و… از ابتدای سال 89 آغاز و تا روزهای پایانی سال ادامه داشت گروههای مختلف جامعه مانند دانشجویان ، دانش آموزان ، کارمندان و کارگران ، زوجهای در شرف ازدواج و… با شرکت در 939 دوره آموزش مستقل آموزشهای لازم را فرا گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی کرمان افزود: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی ویژه گروههای خاص و محیطهای کاری طرح آموزش مهارتهای زندگی در دو محله سلسبیل و فیروز آباد شهر کرمان با هدف بهره مندی عموم ساکنین این دو محله از آموزشهای مهارتی برگزار شد.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد ، در دوره های آموزش مهارتهای زندگی برگزار شده ، مهارتهایی همچون زندگی و خانواده ، زندگی و محیط کار ، پیش از ازدواج ، مهارتهای دانشجویی ، دبستان ، راهنمایی ، پیش از دبستان و…. توسط اساتید و مربیان به شرکت کنندگان آموزش داده شده است.

وی گفت : علاوه بر ارائه آموزش به 55821 نفر از واجدین شرایط شرکت در طرح آموزش مهارتهای زندگی ، تعداد 150 نفر نیز بعنوان مربی آموزش لازم را فرا گرفته اند تا در سال آینده این افراد نیز به چرخه آموزش وارد شوند.

ایشان درخصوص تفکیک 939 دوره آموزش برگزار شده در سال 89 گفت : 22 دوره آموزش ویژه دانشجویان ، 891 دوره آموزشی ویژه مقاطع دبستان و راهنمایی ، 3 دوره ویژه پیش دبستانی ، 13 دوره در محیط های کاری ، 6 دوره ویژه آموزشهای پیش از ازدواج و 4 دوره آموزشهای زندگی و خانواده مجموع 939 دوره ای است که برگزار شده است .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پایان برنامه بهزیستی در خصوص آموزش مهارتهای زندگی در سال 90 را گسترش آموزشها در محیط های کار بویژه کارخانجات ، واحدهای صنعتی و کارگاهها ، اجرای طرح در دانشگاهها ، دبستانها ، مدارس راهنمایی و مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودکی که تا به حال طرح آموزش مهارتهای زندگی در آنجا اجرا نشده و از همه مهمتر ارزشیابی اجرای کل طرح و نتایج دوره های برگزار شده سال 89 عنوان کرد.