عباس بلندی معاون امور اجتماعی در حاشیه جلسات مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان آزمون کتبی متقاضیان تاسیس مهدکودک به روابط عمومی بهزیستی استان کرمان گفت : بعد از آگهی فراخوان و برگزاری آزمون کتبی واعلام دوبرابر ظرفیت ، متقاضیان پذیرفته شده درآزمون مجاز به ورود در مصاحبه تخصصی هستند که درصورت کسب امتیاز لازم برای صدور مجوز فعالیت معرفی می شوند

معاون امور اجتماعی کرمان در ادامه گفت : 580 مهد شهری و روستایی در استان کرمان فعال هستند که 23هزار کودک توسط 2500 مدیر ، مربی و کمک مربی در این مراکز پذیرش ، مراقبت و آموزش داده می شوند
وی اظهار داشت : 57% مهدهای کودک فعال در روستاها می باشند که 53 % کودکان پذیرش شده درمهدهای روستایی توسط 750 مدیر، مربی و کمک مربی آموزش می بینند
ایشان استقبال والدین دارای فرزند زیر سن 5 سال از خدمات مهدهای کودک را  کمتر از 10% دانست و گفت : علیرغم اهمیت آموزش در خردسالی و شکل گیری شخصیت کودکان دراین سنین متاسفانه خانواده ها از سپردن فرزندانشان به مهدهای کودک استقبال نمی نمایند در صورتیکه در عصر حاضر با توجه به تغییر و  تحول حادث شده در امر تعلیم و تربیت ، سپردن فرزندان از سنین خردسالی به مرییان متخصص و مجرب لازم است چراکه والدین وقت و علم کافی در امر آموزش کودکان خردسال را کمتر دارند
عباس بلندی در پاسخ به چرایی عدم استقبال خانواده برای سپردن فرزندانشان به مهدهای کودک گفت : نداشتن بضاعت کافی خانواده ها برای سپردن فرزندان به مهدهای کودک – عدم آگاهی خانواده ها از تاثیرات آموزش در مهدهای کودک و موازی کاری های انجام شده باعث شده که خانواده ها رغبتی به استفاده از خدمات مهدهای کودک نداشته باشند
معاون امور اجتماعی بهزیستی در تشریح موازی کاری های انجام شده گفت : مشخص نبودن وضعیت متولی پیش دبستانی و اختلاف بین آموزش و پرورش و بهزیستی – فعالیت بعضی از دارالقران ها یا خانه های بازی کودکان در قالب مهد کودک را از چالش های اساسی آموزش کودکان خردسال در جامعه می باشد که البته لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیر دولتی که مصوب شده است تا حدودی وضعیت را مشخص نموده اما ما امیدواریم که آیین نامه مربوطه با شفافیت کامل از هرگونه تداخل و موازی کاری جلوگیری نماید
ایشان بر پرهیز از هرگونه پذیرش ، نگهداری و آموزش کودکان برای بیش از دو ساعت تاکید نمود و گفت : اختصاص یارانه به مراکز آموزشی کودکان خردسال – فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما – پرهیز از موازی کاری ها و ارتقاء سطح کمی و کیفی مهدهای کودک می تواند عامل موثری در افزایش میزان استقبال خانواده ها از خدمات این مراکز آموزشی باشد