اجرای طرح CBR  (توانبخشی  مبتنی بر جامعه ) ویژه شناسایی معلولین و ارایه خدمات  افاغنه مقیم مهمانشهر رفسنجان طی مراسمی با حضور دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان ،ارول آردوک نماینده دفتر کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل در استان کرمان و نمایندگانی از اداره اتباع کرمان به کار خود پایان داد .
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت : این طرح با همکاری سازمان ملل و بهزیستی به منظور شناسایی افاغنه معلول  و پیگیری جهت رفع معلولیت و یا ارایه خدمت به آنها در مهمانشهر رفسنجان اجرا شده است .
وی با بیان اینکه اجرای این طرح به جلوگیری از معلولیتها کمک می کند، افزود : در اجرای این طرح 12 نفر توان یار آموزشهای لازم را فرا گرفتند تا طی 6 ماه فعالیت مستمر معلولین مقیم این مهمانشهر را شناسایی نمایند .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان ادامه داد : پس از شناسایی، معلولین به کمیسیون پزشکی توانبخشی بهزیستی معرفی و در صورت تأیید نیازسنجی معلولیت آنها انجام می شود  تا خدمات مورد نیاز ارایه شود .
وی  توزیع وسایل کمک توانبخشی ،آموزش کتابچه هاCBR  ارایه خدمات گفتار درمانی و …. را از جمله خدماتی برشمرد که بهزیستی به اتباع افاغنه ساکن در مهمانشهر رفسنجان ارایه نموده است  .
در ادامه ارول آردوک نماینده دفتر کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل در استان کرمان نیز ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه بهزیستی با این سازمان گفت : شناسایی افاغنه معلول و ارایه آموزشهای لازم  با همکاری بهزیستی موجب شد تا این طرح با موفقیت به پایان رسد .
وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد بهزیستی در اجرای طرح CBR اظهار امیدواری کرد در برنامه های بعدی این سازمان با بهزیستی اقدامات موثر دیگری در خصوص ارایه خدمات تخصصی بهزیستی به اتباع خارجی صورت گیرد .
برپایه این خبر ؛در پایان این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان و نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در کرمان با اهدا لوح سپاس از برخی پزشکان ،روسای بیمارستانها ،مددکاران ،مدیران اجرایی و … که در اجرای طرح فعالیت داشتند، تقدیر نمودند .