همایش «پرورش اعتماد به نفس کودکان» به همت معاونت اجتماعی بهزیستی کرمان باحضور مدیران و مربیان مهد های کودک و جمعی از پرسنل بهزیستی برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، در این همایش دکتر شهرام اسلامی پژوهشگر مسایل اجتماعی و مدرس دانشگاه به بیان دیدگاههای منفی و رفتارهای نادرست والدین در پرورش اعتماد به نفس کودکان پرداخت و گفت : برای اینکه فرزندی با اعتماد به نفس بالا داشته باشیم  باید تنها رفتارهایمان را اصلاح کنیم . وی با اشاره به اینکه هیچ کس به اندازه والدین و مربیان مهد های کودک در تربیت فرزندان تأثیر گذار نیست افزود : کودکان در سنین پایین به شدت نیازمند توجه می باشند که باید با تدبیر درست و انجام عکس العمل های به موقع ، رفتارهای آنان را به سمت رفتارهای مثبت و درست هدایت کنیم .
وی عوض کردن نگاه فرزندان را برای بالا بردن اعتماد به نفس موثر ترین شیوه در پرورش اعتماد به نفس کودکان دانست و گفت : والدین و مربیان مهد های کودک باید در تربیت فرزندان تمرکز را بر تواناییهای آنان بگذارند .
وی از مدیران و مربیان مهدهای کودک با توجه به نقش تأثیرگذارشان در شکل گیری شخصیت کودکان خواست تا با اصلاح الگوهای قدیمی و انجام بازیهای جدید جمعی متناسب با زمان  حال ، به کودکان کمک کنند تا صمیمیت عاطفی و گرایشهای حمعی شان بالا رود .
گفتنی است در ادامه این همایش دکتر شهرام اسلامی به سوالات مدیران و مربیان مهدهای کودک پاسخ گفت .