امیدوارم در دوره جدید شورا ، شاهد تداوم توسعه کرمان باشیم

به پاس قدردانی مشارکت  در طرح سراسری پازل همدلی،  از  سوی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور به شهردار کرمان لوح سپاس اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان دکتر عباس صادق زاده در این نشست با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری رویکرد اجتماعی خوبی در شهرداری  وجود داشته است ؛ گفت: از جمله این موارد می توان به  مناسب سازی معابر شهری و  فراهم آوردن امکانات لازم برای ایاب و ذهاب معلولان اشاره کرد .

صادق زاده  با بیان اینکه از سوی شهرداری کرمان در طرح  پازل همدلی حرکت خیرخواهانه قابل توجهی  انجام شده است ؛ ادامه داد: این اقدام شهردار کرمان  موجب شد تا  استان به خصوص مرکز کرمان جایگاه خوبی در کشور پیدا کند.

وی با اشاره به قدردانی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور از همکاری و همت مرکز استان در مشارکت در طرح پازل همدلی گفت: علاوه بر آن  لازم است تا از شهردار کرمان به دلیل داشتن نگاه ویژه به مناسب سازی  معابر شهری تشکر شود .

صادق زاده  یاد آور شد: هرچند نگاه مناسب سازی نیز  در گذشته وجود داشته است؛ اما در این دوره از مدیریت شهری به طور محسوس شاهد مناسب سازی و استاندارد سازی  پارکها ، پیاده روها و حتی  معابر قدیمی بوده ایم .

وی مناسب سازی شهری را  از حقوق اولیه افراد معلول دانست و افزود:  اصلاح مسیر رفت و آمد افراد دارای معلولیت حداقل حقوق مطالبه شده این عزیزان است .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان  در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در شهر  گفت: به عنوان  شهروند شاهد حرکت و تکاپوی شهر کرمان به سوی عمران و آبادانی هستم و این کاملا برای مردم ملموس است.

وی با ابراز امیدورای از اینکه با  ادامه یافتن و پیشبرد طرح ها و اقدامات شهری  در دوره های مدیریت شهری شاهد  یک کلان شهر زیبا در آینده هستیم؛ گفت: مرکز استان هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان  در ادامه به انتخابات اخیر شورای اسلامی شهر کرمان اشاره کرد و ضمن آرزوی موفقیت برای شورای شهر ششم  افزود: امیدواریم منتخبین مردم در شورای ششم قدر شما را بدانند و اجازه بدهند تا با حضور شما روند رشد همه جانبه کرمان و  پروژه ها و طرح های شهری چه در حوزه عمرانی و چه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی ادامه داشته باشد .

سید مهران عالم زاده شهردار کرمان نیز در این نشست مشارکت در طرح پازل همدلی را  وظیفه شهروندی و اجتماعی  قلمداد کرد و گفت: در مجموعه شهرداری تلاش کردیم  تا شهر کرمان به عنوان مرکز استان در طرح پازل همدلی حضور پررنگی  داشته باشد .

سید مهران عالم زاده  با تاکید بر اینکه  ثمرات پیگیری موضوعات اجتماعی و فرهنگی به طور مستقیم  به جامعه و به مردم باز می گردد؛ اظهارداشت: نباید موضوعات اجتماعی نادیده گرفته شود و لازم است تا با داشتن نگاهی جامعه شناختیتمام  اقشار جامعه را در نظر گرفت.

وی همچنین در نظر گرفتن مولفه های اجتماعی در پرداختن به طرح های اجتماعی و فرهنگی  و استفاده از  تجارب دستگاههای مختلف اجتماعی را لازم برشمرد و افزود :  در این دوره از مدیریت شهری با در نظر گرفتن  این رویکرد طرح های خوبی اجرا شده است .

عالم زاده  تصریح کرد : هرچند در خصوص پرداختن به  موضوعات اجتماعی و فرهنگی بهتر است  شهرداری تنها مجری سیاستهای دستگاه های اجرایی باشد نه سیاست گذار،  اما برای عملکرد بهتر  نیازمند کمک و همراهی است .

وی تصریح کرد: شهرداری  با تعداد نیروی محدود نمی تواند به صورت  گسترده وارد حوزه های اجتماعی و فرهنگی شود ؛ بنابراین لازم است تا دستگاههای  مسوول در حوزه های اجتماعی و فرهنگی  در کنار شهرداری باشند.

شهردار کرمان  با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی به نوعی  برای مردم مطالبه گری ایجاد کرده است ادامه داد: این روند به عنوان نیاز هم اکنون در جامعه احساس می شود .

وی حوزه اجتماعی را بسیار پیچیده  و کار کردن در این حوزه را مستلزم درک وبینش همه جانبه اجتماعی قلمداد کرد و گفت:  بنده بدرستی واقفم که کار در بهزیستی بسیار سخت پیچیده و طاقت فرساست و به عدد انسانهاموضوع و مسئله اجتماعی وجود دارد و باید بگویم که عملکرد بهزیستی در کرمان شایسته تقدیر است چرا که علی رغم این پیچیدگی ها بهزیستی کرمان توانسته با مدیریت خوب وکار تخصصی ، اقدامات تاثیرگذاری را به انجام برساند.

عالم زاده  در خصوص  مناسب سازی شهر برای افراد دارای معلولیت گفت: با تنظیم ضوابط مناسب سازی،  مناطق پنج گانه شهری را  ملزم کردیم تا در ساخت پارکهای جدید و بازسازی پارکهای بزرگ تا حدودی به این موضوع توجه داشته باشند .

وی با بیان اینکه  امیدواریم با مطالبه گری جامعه معلولان این روند  ادامه پیدا کند؛ افزود: هر چند تا مناسب سازی کامل و استاندارد راه زیادی در پیش داریم اما خوشبختانه در قدم اول درک و توجه به نیازها و خواسته های معلولان  در جامعه شکل گرفته است .

عالم زاده  با بیان اینکه شهر کرمان نسبت به پیشینه خود  عقب ماندگی های زیادی دارد ؛ خاطرنشان کرد: با حمایت شورای شهر پنجم در این دوره از مدیریت شهری، سعی کردیم درآمد شهرداری را افزایش دهیم ، پروژه های نیمه تمام را تمام کرده و پویش هر هفته یک افتتاح را در شهر داشته باشیم.

شایان ذکر است در این نشست به پاس  قدر شناسی از شهردار کرمان علاوه بر لوح سپاس از سوی معاون وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی ،  مدیر کل  بهزیستی استان کرمان نیز   با اهدای لوح  تقدیر از  شهردار کرمان تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *